Celebracje.pl

… strona dla miłośników świętowania z okazji lub bez :)

Pierwszy mróz… czyli pierwsze mroźne pierniczki w tym roku! 02/11/2012

 

Wiem, wiem, jestem w tym roku wyjątkowo niecierpliwa i z przygotowaniem ciasta na pierniczki po prostu nie mogłam czekać do 11 listopada tym bardziej, że co roku pierników robię coraz więcej i więcej. Z czasem piernikowanie stało się poważnym logistycznym przedsięwzięciem, równie starannie zaplanowanym, co artystycznym. Ciasto powstało z mojego niezawodnego przepisu, teraz spokojnie sezonuje w lodówce, ale na pieczenie i dekorowanie będę musiała jeszcze trochę poczekać.

Pierwszy prawdziwy śnieg i konkurs na dekorowane ciasteczka w tortownia.pl obudziły jednak we mnie ducha piernikowej wróżki i w ten sposób powstały moje pierwsze w tym roku próbne pierniczki. Inspiracją do tej koronkowej dekoracji były rysunki na moich oknach, które zostawił mróz podczas pierwszej naprawdę zimowej nocy.

Obawiam się, że teraz już nic mnie nie powstrzyma przed oficjalnym rozpoczęciem sezonu piernikowego…

 

15 Responses to “Pierwszy mróz… czyli pierwsze mroźne pierniczki w tym roku!”

  1. Ewa Says:

    Jakie śliczne! To niebieskie to masa cukrowa, czy też lukier?

    • Ola Says:

      Dzięki!!! To niebieskie to masa cukrowa tym razem🙂 ale w zeszłym roku najpierw lukrowałam całość (jako tło) kolorowym lukrem, a po przestygnieciu robiłam wzorki. Niestety tradycyjna metoda wymaga czasu i miejsca (suszylam dziesiątki na pokrywkach od pudełek, mój dom wykładał, jak elfia fabryka słodyczy przez cały grudzień)…

      • BackSlash Says:

        musiał fajnie wyglądać🙂
        a pierniki też ładnie wyszły

  2. Malwinka Says:

    Piękne! Chyba niedługo też rozpocznę sezon pierniczkowy. Pozdrawiam!🙂

  3. Jswm Says:

    Podziwiam cierpliwość i precyzję, takich pierniczków chyba nigdy nie zrobię

    • Ola Says:

      Aniu, dziękuję, kilka lat temu, zaczynając piernikowanie tak trzęsla mi się ręka, że pierniki były podobne zupełnie do niczego, ale miałam przy tym tyle frajdy, że zupełnie się przejmowalam. I myślę, że o dobrą zabawę tu głównie chodzi. A im lepiej sie bawisz, tym lepiej wychodzi!

  4. Agnieszka Says:

    Cudownie udekorowane! Podziwiam cierpliwość i precyzję…

  5. maamusi Says:

    Śliczne🙂 Ja też myślałam nad błękitem, ale córcia – wielbicielka koloru miętowego – zadecydowała, że musi być taki, a nie inny i basta😉 Niestety zdjęcia robiłam w nocy i zupełnie tego koloru nie widać… Bardzo fajna i wdzięczna technika, prawda?🙂 Pozdrawiam i życzę powodzenia🙂

    • Ola Says:

      Dziękuję! Wdzięczna, bardzo, używałam jej do malowania obłoków na torcie – też pięknie wyszły! Do zobaczenia (mam nadzieję)🙂 trzymam kciuki!

  6. Karolina Says:

    Witaj🙂 Miło było Cie poznać🙂 pozdrawiam serdecznie
    Karolina
    http://lukrowefantazje.com.pl

  7. Moi Says:

    witam,pieknie wygladaja te kwiatuszki.W jaki sposob byly one robione?

    • Ola Says:

      Dekoracja jest z lukru królewskiego (wyciskanym rękawem cukierniczym z cieniutką tylką) – najpierw rysuję lukrem zewnętrzne płatki, pędzelkiem rozprowadzam do środka (delikatnie, żeby nie naruszyć krawędzi zewnętrznych rysunku), potem rysuję kolejne płatki, znów rozprowadzam pędzelkiem itd. Proste i miłe zajęcie🙂 w ten sam sposób maluję chmury na tortach w stylu angielskim.

      • Moi Says:

        nie watpie,ze mile🙂 Dekorowanie pierniczkow,choc czasochlonne,jest bardzo przyjemne i odprezajace jak dla mnie.Musze to wyprobowac, koniecznie jak najszybciej!:D bardzo dziekuje za odpowiedz🙂


Skomentuj

