Celebracje.pl

… strona dla miłośników świętowania z okazji lub bez :)

Nowy Jork z widokiem na Warszawę, czyli o Borgia Cafe & Bakery na Francuskiej 13/02/2011

Pierwsza słoneczna niedziela w tym roku zapełniła Francuską zimowymi kanapowcami! Wszyscy wyszli zobaczyć, co tak świeci z góry na
zmarzniętą Saską Kępę. Patrzenie prosto w słońce nie jest zdrowe, a w nóżki zimno, więc idziemy na kawę!

Borgia Cafe & Bakery umiejscowiła się tuż nad lodowym Akwarium. Już przed wejściem stoi romantyczna latarenka, która sugeruje, że w środku może być słodko. I jest! Od progu wita mnie klimat Alicji w krainie czarów: nieco przerysowany, biało czarny wystrój, ściany pomalowane w pasy, wygodne, aksamitne pufy i fotele, wreszcie stylowa lada zapełniona paterami.

Wchodząc do środka spodziewałam się modnych ostatnio klimatów cup cake’owych: kolorowych muffinów z kremem i lukrowanych ciastek. Borgia postanowiła jednak połączyć nowojorskie smaki z francuskimi wypiekami dopasowując się do gastronomicznych zwyczajów Saskiej Kępy. To dopiero drugi dzień od otwarcia, a lokal już przeżywa oblężenie. Z trudem znalazłam sobie miejsce przy małym stoliku z boku. W menu proste dania: kanapki z chleba wypiekanego na miejscu, duży wybór bajgli, pieczywo francuskie, ciastka i wspomniane cup cakes.

Na początek tylko dwa rodzaje cup cakes, ale właściciele zapewniają, że z czasem wybór będzie znacznie większy. Mam nadzieję, że tak będzie, bo jestem fanką dekadenckich słodyczy! Po pysznym obiedzie u sąsiadów (Mamma Mia, a jakże) mogłam spróbować tylko jednego w Borgii: ciastka red velvet ze śmietankowym kremem. To idealne przesłanie na jutrzejsze walentynki: słodko słone, wilgotne, czerwone i aksamitne ciasto, zwieńczone nieco cierpkim kremem i stosowną, miłosną dekoracją. Do tego kwiatowy Earl Grey podany w dużej, różowej filiżance – ładne połączenie. Wszystko tu do siebie pasuje: biel, czerń, różowe kubki do latte, duże słoje z domową granolą, eleganckie cynowe patery z croissantami, talerze z dekorowanymi ciastkami, długowłosy hart drzemiący pod stołem i zapach kawy.

Borgia to rodzinny interes, który ma swój początek w… Nowym Jorku. Pierwszy lokal Borgia Cafe & Bakery mieści się na Manhattanie, drugi na Francuskiej w Warszawie. Czy Borgia to cukiernia, bistro, a może raczej piekarnia? Trudno powiedzieć: to po prostu miłe miejsce na słodkiej mapie Warszawy, z wielkim oknem na Saską Kępę. Na pewno będę sprawdzać, czy bliżej im do Nowego Jorku, czy do Paryża.
Borgia Cafe & Bakery

ul. Francuska 50, Warszawa (wejście schodami z boku)

tel. 22 4688554

czynne pon-pią 8-22, sob-nie 10-22

 

8 Responses to “Nowy Jork z widokiem na Warszawę, czyli o Borgia Cafe & Bakery na Francuskiej”

  1. Nina Says:

    o, jak fajnie, że takie miejsce pojawiło się w PL

  2. Lemonzi Says:

    urocze miejsce, przyjazne zwierzętom. Po długim spacerze z pupilem w niedzielne popołudnie, delektowałam się tam pyszną goracą czekoladą podaną w bardzo ciekawym stylu🙂 a ciasteczka są po prostu pychaaaa…

  3. weri Says:

    Ola, super fota, ta z sierściuchem na posadzce🙂

  4. Tara Says:

    Mieszkam na Saskiej Kępie i z zaciekawieniem śledziłam remont, który miał tam miejsce. Byłam klientką już pierwszego dnia. Muszę pochwalić wypieki, ciastka – PYSZNE. Jestem miłośniczką kawy i muszę powiedzieć, że miejsce to już prowadzi w moim rankingu kawy w okolicy. Kawa 1 klasa !
    Ciekawy klimat miejsca sprawia wrażenie, że jest się w innym kraju.

    • Ola Says:

      Ja cieszę się podwójnie, bo:
      – Borgia postawiła na inny pomysł niż sąsiedzi
      – nie jest to kolejna pizzeria w okolicy
      Podoba mi się podejście właścicieli (jak i sąsiedniej MammaMia): słuchają klientów, chcieliby wiedzieć, czym nas uszczęśliwić. To jeden z powodów, dla których szerokim łukiem omijam Rue de Paris…, gdzie zwykle czułam, że klient to ostatnia osoba, o której myśli właściciel.
      Rzeczywiście, wnętrze Borgii jest jak z innego świata! Mnie też rozczuliły te kudłacze…

  5. Tomek Says:

    Nowe miejsce, super widok, oryginalny Design, kawa na poziomie, słodkości i co ważne sensowne ceny.

  6. mia_chin Says:

    Najlepsza tarta ze szpinakiem w mieście, klimatyczna muzyka, ciekawi ludzie, oryginalny design. Godne polecenia

  7. renia Says:

    Borgia od poczatku byla skazana na niepowodzenie…przedtem byl koszmarny jakis verne… kawe sie podaje w sposob prosty bez zadnych udziwacznien.


Skomentuj

