Celebracje.pl

… strona dla miłośników świętowania z okazji lub bez :)

Kozi ser w kopercie, czyli moja interpretacja chèvre chaud 13/02/2011

Kozi ser na gorąco to jedna z najbardziej klasycznych francuskich przystawek. Zwykle podawany jest najprościej: na sałacie z chrupiącą bagietką lub na toście. Moja ulubiona wersja jest bogatsza i bardzo aromatyczna: ser (roladę) zawijam w wędzony boczek, a tradycyjny winegret wzmacniam octem balsamicznym i malinami. W opcji letniej do sosu i sałatki dorzucam truskawki i soczyste mango. Podstawa też zmienia się w zależności do sezonu: roszponka, liście młodego szpinaku, rukola lub mieszanka różnych sałat.


Moje wskazówki:
z sera koziego twarogowego (ok. 200-250 g na 4 osoby) zrobić 12-16 kulek jednakowej wielkości, każdą owinąć w kopertę z cienkiego plastra wędzonego boczku tak, aby ser był całkowicie owinięty w boczek; wstawić do gorącego piekarnika (200 st.C) na 5 do 8 minut, aż boczek będzie chrupiący; jeśli używamy polskiego sera koziego, który jest bardziej kremowy, lepiej ułożyć koperty na małych kromkach bagietki – topiąc się, ser nie wypłynie, a pieczywo będzie pyszne i chrupiące.

Sałatę lub szpinak przełożyć na talerze; zrobić sos miksując kilka truskawek lub malin (można dorzucić kawałek dojrzałego mango lub cząstkę pomarańczy), sok z cytryny lub pomarańczy, ocet balsamiczny i oliwę – doprawić solą i czarnym pieprzem do smaku, przecedzić przez sitko (sos powinien być gładki), polać sałatę sosem tuż przed podaniem; na sałacie ułożyć po kilka kawałków pieczonego sera, opcjonalnie pokrojone truskawki lub karmelizowane gruszki. W wersji zimowej zdecydowanie polecam z malinowym winegretem, chrupiącą bagietką i białym winem.

 

One Response to “Kozi ser w kopercie, czyli moja interpretacja chèvre chaud”

  1. […] Kolację powtórzyłam niedawno dla mojej rodziny, modyfikując nieco poszczególne dania: ser kozi podałam na tostach z roszponką i malinowym winegretem balsamicznym, do kaczki upiekłam ziemniaki […]


Skomentuj

